Logistikanalyse
FORMÅL
Logistikanalysen har til formål at dykke ned i enten et specifikt projekt eller en klynge/portefølje af projekter og levere et “feasibility study” / vurdering fra SiteHub ift hvor kunden med fordel kan optimere sin byggepladslogistik med primært fokus på effektivitet og bæredygtighed i materialeflow til og fra byggepladsen.
Analysen kan stå alene, og således kan kunden efterfølgende vælge at bruge anbefalingerne i analysen uden videre engagement fra SiteHub’s side. Skulle kunden vælge at gå videre med konkret projekt-/portefølje samarbejde med SiteHub, modregnes 50% af udgiften til analysen i det efterfølgende arbejde.
VARIGHED
5 arbejdsdage fra SiteHub’s side
SITEHUB RESSOURCER
Senior projektchef/direktør fra SiteHub
KUNDENS RESSOURCER
-
Fremsendelse af materiale nævnt under Step 1
-
2 møder af 1 times varighed (Dag 2 og Dag 4) - 1 møde af 1½ times varighed (Dag 5), hvor resultatet gennemgås
-
20 min telefoninterview / fysisk interview af hver deltagende part, hvis projektets parter allerede er fastlagt
AGENDA
Logistik-, Teknologi- samt Organisationsanalyse
Analyse af projektet indeholder følgende:
-
Byggesagens/Byggesagernes udførelsesperiode – i prioriteret rækkefølge efter muligheder og begrænsninger
-
Byggesagens/Byggesagernes alternative udførelse – i prioriteret rækkefølge for at opnår bedste mulige flow/byggetakt
-
Logistikplan – overordnet – i forhold til ovenstående. Fælles Logistik ift trafik, affaldssortering, oprydning og muligvis kantine- samt mandskabsby
-
Logistik behov ift maskiner & Mandskab
-
Eventuelt stillingtagen ift tilladelser
-
Input ift eventuel integration af logistik i udbud og kontrakt
-
Teknologianalyse af alle deltagende parter, ift at identificere effektiviseringer via integrationer
OUTPUT
Rapport indeholdende ovenstående analyse, samt anbefalinger ift optimering af logistik- samt materiale-flow. Analysen vil ligeledes indeholde en overordnet beskrivelse af det IT-mæssige landskab på projektet, samt udpege mulige effektiviseringer ift integrationer af disse.
ØKONOMI
Fast pris: DKK 50.000,- ex moms ( 50% af dette refunderes, hvis kunden efterfølgende vælger at fortsætte med et samarbejde )